Hlavní menu
Jako uživatelé webových stránek vždycky víte, jak byste je vylepšili. Umíte si představit, jaké je to vytvářet web od začátku, když sami musíte navrhovat, jak bude vypadat a fungovat? Aby byly stránky pro uživatele co nejpříjemnější, následuje po jejich vytvoření kompletní analýza webu zahrnující i jeho použitelnost.
Pod pojmem použitelnost webu je možné si představit soubor různých ukazatelů, které uživatelům umožňují využívat stránky tak, jak potřebují. K optimální použitelnosti webu přispívají vzhled stránek, architektura informačních systémů i obsah stránek.
Analýzu lze provést různými způsoby. Daly by se rozdělit na metody prováděné výhradně odborníky a ty, kterých se účastní i samotní uživatelé.
Jaké prvky mají vliv na hodnocení použitelnosti webu? K veškerým informacím by se návštěvník měl dostat co nejjednodušeji. K tomu napomáhají rozměry stránky, její rozvržení, celková grafika, odkazy, kontaktní údaje, postup při objednávkách a mnoho dalších.
Správná míra použitelnosti zvýší důvěryhodnost firmy, zajistí více akcí, které chtějí návštěvníci na stránkách provést, a tak bude zvyšovat počet spokojených klientů, kteří se budou vracet.
Pyšní se vaše firma kvalitními stránkami, které návštěvníkům dopřávají pohodlnou použitelnost webu? Pokud v této oblasti potřebujete nějaká vylepšení, poraďte se s námi! V PANKREE vám pomůžeme.
Jaroslava Sabóová
Analytický specialista