Brand neboli moje značka = moje vizitka

30.6.2015

Brand je v angličtině výraz pro obchodní značku. Toto jedno slovo v sobě zároveň obsahuje název, logo, claim a design spojený se značkou nebo výrobkem případně i službou. Nese v sobě schopnost vymezit své pole působnosti a odlišit své produkty a služby od ostatních.

Musí být jedinečný, snadno zapamatovatelný, dobře viditelný na trhu. Jen tato kombinace umožní svému majiteli dosahovat lepších výsledků.

“Chcete-li vybudovat velký podnik, vybudujte nejdřív sebe.” - Tomáš Baťa

Branding a situace v Čechách

Podnikatelé, především ti menší, jsou většinou přesvědčení, že k vybudování brandu je zapotřebí velké množství financí.

I toto může být jeden z důvodů proč podnikatelé brand zanedbávají. A dělají velkou chybu. Značka je totiž pasivum i aktivum každé firmy.

Příběhy, (které vzbudí) vzbuzující emoce a doporučení

To je to hlavní, o co v dnešní době jde. A kupodivu k vyvolání emocí u zákazníků nepotřebujete vydávat velké finanční sumy. Pokuste se spojit vaši značku s příběhy lidí, kteří u vás nakoupili nebo nakupují pravidelně.

Dle statistik méně než 10% lidí věří reklamě, ať už na billboardu či v masmédiích, ale téměř 80% (lidí) dá na doporučení někoho, kdo už si produkt či službu vyzkoušel. Doporučení je tím pádem nejlepší zbraň proti konkurenci.

Proto se vám a vaší firmě vyplatí již od počátku spojit budování brandu s tvorbou kvalitních vztahů se zákazníky. Protože i to, co si o vás zákazníci myslí a říkají, je součástí vaší značky.

brand

Pár tipů pro kvalitní brand building

  • Buďte odlišní
  • Specializujte se
  • Mějte vizi do budoucna
  • Včas reagujte na změny
  • Komunikujte, ale efektivně
  • Buďte vidět

Efektivní budování brandu musí fungovat napříč celou škálou disciplín a zároveň vyžaduje cit, rozhled, komplexní znalosti a dlouhodobou práci. Brand jako takový může dobře „rozjet“ PR nebo marketingová agentura.

Máte dotazy k budování brandu, chcete pomoci s tím vaším? Neváhejte nás kontaktovat!

leoš
Leoš Patka    
PAN KREAtivec    

20