Co je PR?

1.9.2014

Ptáte se, co je PR? Že by to byla Pořádná Rýma? Perfektní Reklama? Nebo snad Pohodový Rande? Ale kdepak! PR, čteno „pí ár“, je zkratka pro termín „Public Relations“. Nejen o PR neboli public relations pojednává dnešní příspěvek. Povíme si něco o budování důvěry, image a plnění cílů A možná přijde řeč i na zahradníka. 

Co je to public relations?

Už víte, co znamená PR, ale co je to public relations? Světem putuje spousta definic a vybrat tu jedinou správnou není možné. V doslovném překladu označuje public relations veřejné vztahy. Jedná se o sociálně komunikační aktivitu, jejíž cílem je vytvářet a udržovat dobré vztahy mezi danou společností (organizací, firmou) a veřejností.

A na čem stojí dobré vztahy, to víme asi všichni. Základem je důvěra, informovanost, vyváženost, ale i to, jakou má společnost image a identitu a tedy i to, jak společnost na veřejnost působí. S tím se odráží nálada společnosti, názory a postoje.

PR

Public relations, a co dál?

PR není jen jedna „věc“, ale soubor činností a navazujících kroků, které public relations vytvářejí. Je to stanovení cílů a cesta k jejich naplnění. Vliv na to, co si veřejnost o společnosti myslím, má samozřejmě to, jak vystupuje v osobní komunikaci (osobní setkání, prezentace), tak v neosobní komunikaci, kdy společnost buduje PR pomocí médií.

PR je pro společnost jako sad pro zahradníka. Od první přípravy půdy, přes sazenice, zalévání a veškerou péči mu stromy nejprve přinesou drobnou úrodu, ale za nějaký čas má ovoce na rozdávání. S PR je to stejné – jedná se o dlouhodobý plán péče a budování, ale „sklizeň“ stojí za to!

O public relations je možné napsat mnoho stran, a proto věřte, že tímto příspěvkem s PR nekončíme!

leoš
Leoš Patka    
PAN KREAtivec    

20