Co je to Facebook?

30.1.2015

Pro někoho je Facebook místem, kde tráví několik hodit denně. Pro jiného je Facebook stránkou, kde si před lety založil profil a jednou ročně se podívá, co že se v modro-bílém světě událo nového. Možná si pod slovem „fejsbuk“ představíte jen to modré „eFko“. Tak co to tedy ten Facebook je?

Sociální síť trochu jinak

Z pohledu sociologie označoval pojem „sociální síť“ vazbu mezi jednotlivci a skupinami, které se vzájemně více či méně ovlivňují. Jedná se například o rodinné vazby, na které jsou navázaní přátelé, sousedé, spolupracovníci a další lidé a skupiny.

Poslední roky se ale tento pojem přenesl do kyberprostoru a označuje místo virtuálního světa.

Mezi ty nejznámější patří právě zmíněný Facebook, dále Twitter, Google+, Linkedin a další. V České republice byl tento boom před lety například v podobě stránek Spolužáci.cz, Lidé.cz či Líbimseti.cz.

Základní čísla sociální sítě Facebook (FB, FCB)

  • byl založen v únoru 2004
  • zakladatelem byl Mark Elliott Zuckerberg (v době založení FB mu bylo 20 let)
  • profil na FB má více jak 75 % Čechů a téměř ½ ho denně navštíví
  • je přeložen do více než 70 jazyků
  • v roce 2012 měli Češi 3,8 milionů účtů

facebook

Co je to Facebook - pro začátečníky

Facebook je sociální sítí, kde registrací vytvoříte svůj facebookový virtuální profil. Od základních údajů (jméno) jej můžete rozšířit o zájmy, navštívená místa či fotografie. Můžete si vytvořit „sociální síť Přátel“, tzn. “provážete se” s lidmi, se kterými se znáte (nebo byste se s nimi chtěli seznámit) a sdílíte s nimi své zážitky, myšlenky (statusy na zdi neboli „Co se vám honí hlavou?“), fotky, pozvánky, zájmy... Krom toho můžete vše hodnotit, komentovat a označit „To se mi líbí“ (laicky „dát laik“ - čti „lajkovat“).

Co je to Facebook – pro pokročilé

Pokud pro prokoušete facebookovými začátky, zjistíte, že se jedná o silný nástroj v marketingové komunikaci. Jestliže máte firmu, může mít na Facebooku svůj profil, na který získáváte fanoušky. Síť fanoušků (těch, kteří vám „dali lajk“) má ohromnou sílu – sdílí, komentuje, doporučuje a především šíří to, co jí „nabídnete“. Tím podpoříte povědomí o firmě a budujete její image.

Máte kadeřnictví? Zveřejněte na Facebooku akce, výhody, nové vybavení, plány i kadeřnické postupy! Máte restauraci? Rozvášněte mezi svými fanoušky diskuzi o nejoblíbenější jídlo, doporučte jim recepty a pozvěte je na vaše speciality!

Další možnost, kterou Facebook nabízí, je PPC a reklama (sponzorované příspěvky).

PANKREA svým klientům spravuje i facebookový profil a online specialisté se postarají o reklamní stránku. Máte zájem? Jsme tu pro vás!

Patrik
Patrik Holešovský

Online marketing

20