Hlavní menu
„Statistika nuda je, má však cenné údaje.“ A to je pravda – s tou nudou to tedy záleží na každém zvlášť, ovšem cenné údaje v sobě jistě statistika má, to popřít nelze. Dnes se podíváme na statistickou pravděpodobnost, ale nemusíte mít obavy, PANKREA tu není od toho, aby vás zkoušela z nějakých vzorečků. Podíváme se konverzní poměr.
Když se rozhlédnete po internetu, naleznete spoustu různých definic a ani nejznámější encyklopedie nestojí stranou a informuje o konverzním poměru.
Stručně řečeno:
Konverze neboli konverzní poměr je hodnota v procentech, která označuje, kolik návštěvníků ze stránek provedlo určitou očekávanou akci.
V podobě vzorce:
Konverzí rozeznáváme různé typy. Vše záleží na tom, co chceme u stránek měřit. Může se jednat například o počet návštěvníků, kteří vyplní kontaktní formulář, přihlášení se k odběru newsletteru, nakoupí v e-shopu či kliknou na vybraný odkaz.
Abychom ze stránek získali relevantní údaje, používáme pro jejich získání měřící systém Google Analytics. U dobře fungující stránek, se kterými se pracuje, je hodnota konverzního poměru okolo 2 %. Naopak u neaktivních stránek či amatérsky spravovaných je hodnota do 0,5 %. Druhým extrémem mohou být hodnoty 5 – 6 %, což se objevuje u stránek (především e-shopů), které si žádají každodenní odbornou správu.
V rámci nástroje Google Analytics nelze počítat absolutní poměr, zvlášť když je například očekáván velký počet volajících. U konverzního poměru se také musí brát ohled na cíl webových stránek. Prodávají produkty? Budují značku? Nabízení služby?
Ke zvýšení konverzního poměru lze využít celou řadu prvků a postupů, pojďme se podívat na některé z nich:
To je jen malá ochutnávka. Pokud chcete i u vašich stránek zvýšit konverzní poměr, a tak zvýšit i své výdělky, kontaktujte nás. PANKREA zanalyzuje stávající stav a navrhne nové a lepší řešení!
Štěpán Sedláček
Specialista IT