Hlavní menu
Představte si: Máte sousedku, kterou denně potkáváte v riflích a tričku. Pak je ale ve městě ples, kde se královnou večera stala kráska, která je vám povědomá... je to vaše sousedka, ale v zcela odlišném stylu, než ji běžně znáte. A teď se podívejme na vizuální styl – corporate design vaší firmy. Působila by stejně na plese i na ulici? Poznali byste ji na první pohled?
Jednotný vizuální styl je soubor prvků, které utvářejí představu a podporují zapamatovatelnost člověka či firmy ve společnosti.
Chcete-li budovat pozici vaší značky či společnosti, kvalitní vizuální zpracování je základem. Co tedy mezi tyto prvky patří?
Důležité je, aby tyto prvky spolu korespondovaly a aby byl vizuální styl propracovaný. Dát firmě vizuální styl a po čase zjistit, že to není ono a změnit logo, barvy či název...to se znovu dostáváme do úvodní „plesové“ situace. Nejenže jsou tak znehodnoceny vložené finance a čas, ale především důvěra zákazníků, kteří si vaši firmu již nějakým způsobem pamatují.
Pro příklad si můžeme uvést limonádu Coca-Cola, pro kterou je typická červená barva s bílým nadpisem a vlnkou. Charakteristický design je budován již od roku 1886. A teď si představte, kdyby etiketa změnila barvu, typ písma, tvar lahve a celý název. Myslíte, že by si udržela vzrůstající počet zákazníků?
Corporate design je anglický název pro zmíněný vizuální styl. Corporate design odráží podnikovou identitu a jedná se o budování značky v dlouhodobém horizontu. Během měsíců a let si tento vzhled zákazníci (a i ti potencionální) zapamatovávají, a zvyšuje se tak důvěryhodnost firmy.
Vraťme se zpátky k vaší sousedce - firmě. Chcete, aby lidé vaši firmu poznali na každém kroku? Chcete vytvořit vizuální styl, který si vaše firma ponese dlouhá léta? Styl, který se po vyslovení názvu vaší firmy zákazníkům hned vybaví? Stačí využít kontakt nebo níže uvedený formulář.
Leoš Patka
PAN KREAtivec