Hlavní menu
Víte, jak přilákat na vaše internetové stránky nové zákazníky? Že vašim stránkám stačí dost fotografií a ty si své uživatele samy získají? Fotografie sice dokážou obsah zpestřit, ale pro upoutání robotů brouzdajících po internetu, kteří doporučují stránky dalším uživatelům, to nestačí. Text je důležitý, pomůže s ním analýza klíčovýh slov.
Analýza klíčových slov neboli tzv. kw (keyword) analýza je součástí celé řady přípravných prací, které se provádějí při tvorbě nových internetových stránek. Z ní vycházejí zejména vodítka pro copywritery, kteří později dávají podobu obsahové stránce webu.
KW analýza je souhrnem slov a frází, které uživatelé nejčastěji zadávají do vyhledávačů, když chtějí dohledat informace k určitému tématu. Pokud copywriter do textu stránek umístí vhodně zvolená slova, web se po jejich zadání zobrazuje ve vyhledávání na vyšších pozicích, a je tak větší pravděpodobnost, že si stránku uživatel vybere.
Slova a fráze se do analýzy klíčových slov zařadí v případě, že splňují několik kritérií. Jistě by šlo takových kategorií jmenovat daleko víc, ale zde jsou alespoň některé:
V PANKREE pro tvorbu analýzy klíčových slov využíváme nástroje jako Sklik od českého vyhledávače Seznam.cz nebo AdWords od Google.com. Jak fungují a co umí, i mnoho dalšího, si můžete přečíst v našich článcích.
Výsledky vyhledávání se mohou u jednotlivých nástrojů částečně lišit. Vždy záleží, o jaké jde téma nebo kdo tvoří cílovou skupinu. Jednotlivé skupiny uživatelů mají také svoje zvyklosti, co se způsobů vyhledávání týče. To způsobí, že některá klíčová slova mohou být výrazně hledanější např. na AdWords než na Skliku.
Nepodceňujte analýzu klíčových slov. Na jejím základě vznikají texty k celému webu nebo blogům, které mají za úkol přilákat na stránky další uživatele. Máte-li jakékoliv otázky, kontaktujte agenturu PANKREA.
Jaroslava Sabóová
Analytický specialista