Internet učinil svět menším. Informace, zprávy, názory, to vše je doslova na dosah ruky, než kdykoliv předtím. Sociální sítě jsou fenoménem dnešní doby a je běžné slýchávat někoho, jak říká, abyste něco sdílel na Facebooku nebo mu dal “follow” na Twitteru. Jaké sociální sítě vůbec máme a jak si stojí, na to se podíváme v dnešním blogu.
Facebook
- Sociální síť, která má více než 1 miliardu uživatelů po celém světě.
- V současné době nejrozšířenější sociální síť v České republice.
- Síť, která nabízí největší příležitosti ke komunikaci se spotřebiteli.
LinkedIn
- 300 miliónů uživatelů.
- Největší profesní síť na světě zaměřená na business.
- 79% uživatelů tvoří lidé starších 35 let.
Twitter
- 241 miliónů aktivních uživatelů z 600 miliónů celkem.
- Twitter je sociální síť a mikroblog, jehož příspěvky jsou omezeny na 140 znaků.
- Nejvíce používaný je v USA, ale stále se rozšiřuje a roste.
- Počet Čechů na Twitteru se odhaduje na 150 tis. uživatelů.
Google+
- 540 miliónů aktivních uživatelů.
- Sociální síť, která umožňuje uživatelům a značkám vytvářet tzv. kruhy.
- Věkové rozmezí nejaktivnějších uživatelů je 25 - 35 let.
- Google + využívají především IT nadšenci.
Instagram
- 200 miliónů aktivních uživatelů.
- Sociální síť zaměřená na sdílení obrázků a videí, které mají 15 sekund.
- Obrovský prostor pro využití hashtagů a oslovení spotřebitelů, kterých by se mohla vaše služba týkat.
- Nejsledovanějším profilem je National Geographic (25.6 miliónů).
Pinterest
- 20 miliónů aktivních uživatelů z celkových 70 miliónů uživatelů.
- Uživatelé tvoří 17% můžu a 83% žen.
- Nejčastěji vyhledávané jsou na Pinterestu dekorace, řemesla/kutilství, vaření, zdraví a móda.
- Pinterest je jen obrázková sociální síť, která se snaží, aby z ní byl prodejní nástroj.
Patrik Holešovský
Online marketing