Porovnání sociálních sítí

22.7.2015

Internet učinil svět menším. Informace, zprávy, názory, to vše je doslova na dosah ruky, než kdykoliv předtím. Sociální sítě jsou fenoménem dnešní doby a je běžné slýchávat někoho, jak říká, abyste něco sdílel na Facebooku nebo mu dal “follow” na Twitteru. Jaké sociální sítě vůbec máme a jak si stojí, na to se podíváme v dnešním blogu.

Facebook

  • Sociální síť, která má více než 1 miliardu uživatelů po celém světě.
  • V současné době nejrozšířenější sociální síť v České republice.
  • Síť, která nabízí největší příležitosti ke komunikaci se spotřebiteli.

facebook

LinkedIn

  • 300 miliónů uživatelů.
  • Největší profesní síť na světě zaměřená na business.
  • 79% uživatelů tvoří lidé starších 35 let.

linkedin

Twitter

  • 241 miliónů aktivních uživatelů z 600 miliónů celkem.
  • Twitter je sociální síť a mikroblog, jehož příspěvky jsou omezeny na 140 znaků.
  • Nejvíce používaný je v USA, ale stále se rozšiřuje a roste.
  • Počet Čechů na Twitteru se odhaduje na 150 tis. uživatelů.

twitter

Google+

  • 540 miliónů aktivních uživatelů.
  • Sociální síť, která umožňuje uživatelům a značkám vytvářet tzv. kruhy.
  • Věkové rozmezí nejaktivnějších uživatelů je 25 - 35 let.
  • Google + využívají především IT nadšenci.

google+

Instagram

  • 200 miliónů aktivních uživatelů.
  • Sociální síť zaměřená na sdílení obrázků a videí, které mají 15 sekund.
  • Obrovský prostor pro využití hashtagů a oslovení spotřebitelů, kterých by se mohla vaše služba týkat.
  • Nejsledovanějším profilem je National Geographic (25.6 miliónů).

instagram

Pinterest

  • 20 miliónů aktivních uživatelů z celkových 70 miliónů uživatelů.
  • Uživatelé tvoří 17% můžu a 83% žen.
  • Nejčastěji vyhledávané jsou na Pinterestu dekorace, řemesla/kutilství, vaření, zdraví a móda.
  • Pinterest je jen obrázková sociální síť, která se snaží, aby z ní byl prodejní nástroj.

pinterest

Patrik
Patrik Holešovský

Online marketing

20