Hlavní menu
Podnikáte, ale o positioningu jste ještě nikdy neslyšeli? Tak to můžete s naším článkem rychle napravit. Pojďte se podívat, co to positioning je a k čemu ho využijete. Pronikněte do myslí svých zákazníků...
Tento trochu abstraktní pojem se řadí k hlavním součástem marketingové strategie. Někdy se užívá jeho překlad tržní umisťování.
Než o fyzické umístění jde spíše o „vložení“ povědomí o značce nebo výrobku do myslí spotřebitelů.
Firmy se mohou soustředit na positioning značky nebo jednotlivých produktů. V případě positioningu značky společnosti chtějí především vyzvednout své hodnoty a jedinečnost, a odlišit se tak od konkurence.
Produktový positioning je způsob, jak zákazníci vnímají samotný výrobek. Firmy se snaží dostávat do povědomí lidí o svých výrobcích hlavně informace spojené s velkým užitkem, dobrou image nebo příznivou cenou.
Čím začít, abyste dostali svůj výrobek nebo značku do myslí svých zákazníků? Nejprve je potřeba si uvědomit vlastní přednosti, co můžete nabídnout zájemcům. Podstatná je volba segmentu trhu, na který se chcete soustředit. Pak následuje výběr prostředků a způsobů, jak na zvolený segment zapůsobit. Pokud budete postupovat správně, vybraní zákazníci si vaši značku nebo zboží určitě zapamatují.
Pamatují si nakupující vaši značku dobře? Nebylo by lepší jim paměť trochu osvěžit? Napište, pomůžeme vám, aby o vás věděli!
Leoš Patka
PAN KREAtivec