PR článek a jak ho napsat

7.10.2016

Také si všímáte stále častěji se objevujících tzv. PR článků? Možná si říkáte: „Co to je? Jde o obyčejný článek s cizím názvem?“, „Má to pro mě nějaký význam?“. Tady se dočtete, že i vám by mohl pomoci.

Co je tedy PR článek?

PR článek bývá definován jako nástroj marketingové komunikace. U takových textů ale záleží, z jaké pozice ho vnímáte.

Vytváříte-li jej jako firma, je to především způsob, jak upozornit na vaši společnost, připomenout nabídku služeb nebo představit nový produkt. Vnímáte-li ho jako čtenáři, nejspíše chcete, aby pro vás byl zajímavý a sdělil něco nového.

PR článek

Kdo je tvoří

Některé firmy mají svá marketingová oddělení, v menších společnostech takovéto články píší i pracovníci z jiných úseků.  Kvalita těchto textů bývá na různé úrovni. Pokud chcete opravdu kvalitní „vizitku “ pro vaši firmu, vyhledejte specializovanou PR agenturu. Tam vědí, jak napsat profesionální, zajímavý a vhodně sestavený PR článek. Jednou z takových agentur je i PANKREA, přesvědčte se sami.

Jak napsat PR článek?

Pisatel by měl zaujmout námětem, jeho zpracováním, ale třeba i fotografiemi. Tak přiměje čtenáře odkaz rozkliknout a článek si s chutí přečíst. Cílem autora je zároveň ke svému výtvoru přilákat roboty brouzdající po internetu hledajíce „ty správné články", které doporučuje uživatelům. Když chce tvůrce PR článku zaujmout tyto roboty, volí vhodný nadpis, perex (neboli úvod článku) i strukturu textu.

7 tipů pro psaní PR článku

  • Důležitou funkcí stránky je užitečnost. Dopřejte čtenáři pocitm že je po přečtení vašich řádek „o něco chytřejší“.
  • Zacilte na své klienty. Pište tak, abyste se jim přiblížili.
  • V textu můžete využívat odkazů na další užitečné stránky.
  • Když vytvoříte článek, dejte o tom vědět na svém webu, sociálních sítích atd.
  • Pokud narazíte na stránky, jejichž čtenáře by mohl zaujmout váš PR článek, domluvte se s majitelem na odkazu na váš příspěvek.
  • Chyba nebo překlep? To se může stát. Následná kontrola vše napraví.

Troufnete si?

Jestliže si stále nejste jisti, že dokážete napsat ten pravý PR článek, který vám přiláká více klientů, kontaktujte nás. Rádi podáme pomocnou ruku.

Petra
Petra Soukupová
Obsahový specialista

20