Hlavní menu
Reklama je na každém rohu. A to doslova. Přestože máme pocit, že na nás reklama nemá vliv a své jednání řídíme sami, je to jen sladká iluze. I když tvrdíme, že na televizní reklamy nekoukáme a že nás "otravují", reklamnímu ataku se stejně neubráníme. Nevěříte? Tak čtěte dál. A dozvíte se, jak se nám ta reklmaní mrška umí dostat pod kůži.
Reklama nás ovlivňuje na každém kroku: v televizi v pauzách mezi filmy, cestou do práce na bilboardech, na projíždějícím autobuse, při nakupování, na dovolené, na oblečení, jídle, mobilech, knihách... Ať už výrazně nebo nenápadně, všude, ač nevědomky, vnímáme reklamní sdělení, které má vliv na naše chování, a to se nejedná o podprahovou reklamu.
Reklamě neutečeme, je součástí každého dne a každé činnosti. Občas reklamu tak říkajíc jen „přejedeme očima“, jindy si ji prohlédneme několikrát. Někdy se nestane nic, jindy nás z ní zamrazí a někdy nás rozesměje. Občas nám leze na nervy a nemůžeme ji vystát. Sem tam se podle ní cíleně rozhodneme, jindy podpoří naše rozhodnutí bez toho, abychom si na ni vůbec vzpomněli.
Ráno si dáte pořádnou snídani, protože ráno dělá den a myslíte na zdraví, které chutná. Jedete do práce kolem velkého žlutého písmene „M“ a za rohem si říkáte, že i tuhle banku můžete mít rádi. Odpoledne jdete do obchodu (protože ten je levnější), děti po vás chtějí koupit barevný svět v hrsti a vy si říkáte, že když ji miluješ, není co řešit. Večer si obléknete pohodlné kalhoty se třemi pruhy, posedíte s přáteli a dumáte nad tím, že i muži mají své dny a nemůžete se dočkat, až k vám v prosinci zase zavítá vánoční kamion a v kuchyni si řeknete, že pečení je radost.
Naši milí čtenáři, jaké reklamy vás během čtení článku napadly? Už věříte, že na vás má reklama vliv? Ano? Tak vás určitě napadá, že reklama, aby se vám tzv. dostala pod kůži, musí mít nápad. A těch má Pankrea celou hromadu!
Leoš Patka
PAN KREAtivec