Proč používáme persony?

10.7.2015

Při přípravách obsahového marketingu by měla být i tvorba person. Než se pustíme do toho proč persony používat, tak vám nejdřív vysvětlím, co to vlastně persony jsou.

Persona je vymyšlená osoba, která může být zájmově spřízněná s vašim obsahem na webu nebo přímo váš cílový zákazník. Persony si můžete představit jako vzorky lidí, pro které tvoříte obsah. V dnešním článku se podíváme na to, jak persony vytvořit a s čím vám pomůžou.

K čemu jsou persony dobré?

Když už víte, co jsou persony, řekneme si, proč vytvářet jejich profily a k čemu jsou užitečné. Jakmile se zamyslíme a popíšeme několik osob budeme si je schopni lépe představit a zároveň si ujasnit jejich potřeby a i to co je nezajímá.

Podle toho pak vymýšlíme témata pro obsahový marketing a formu jakou s nimi budeme komunikovat.

persony

Použití v praxi

Pro přizpůsobení služby koncovým zákazníkům je nezbytné použití modelových person reprezentující cílové skupiny. Nejprve je potřeba sesbírat data, ze kterých získáme informace potřebné pro jejich tvorbu nejlépe pomocí zpětné vazby od zákazníků (klady a zápory výrobku/služby) a poté určit jednotlivé persony.

Dále se u person určuje například věk, bydliště, vzdělání, společenské postavení, zvyky a zájmy. Jakmile se vytvořené persony a získaná data aplikují na nabízenou službu mělo by dojít k lepšímu cílení na stávající i potencionální zákazníky a optimálnímu nastavení “tone of voice”

S personami pracuje copywriter i markeťák

S personami by pak měl pečlivě pracovat copywriter tvořící obsah webu a další prezentačních atributů, ale také kdokoliv, řešící komunikaci s kteroukoliv skupinou veřejnosti, jež obklopuje klienta. Měli by totiž komunikovat s těmi pravými a jim se vrýt pod kůži.

leoš
Leoš Patka    
PAN KREAtivec    

20