Hlavní menu
Na internetu se to v poslední době tzv. virály jen hemží. Co je to? Proč lidi tolik lákají? Jsou jenom fenoménem nenáročné zábavy, nebo jich můžete využít i jinak? Mohou pomoci vaší firmě v podnikání? To se můžete dočíst v tomto článku.
Za virál lze označit video, které se po natočení a umístění na internet velmi rychle začne šířit prostřednictvím sdílení k dalším uživatelům jako epidemie.
Úspěšné virální video si může vydobýt slávu napříč celým světem.
Jste zvědaví, kde se vzalo samotné označení virálního videa? Anglické slovo „viral“, tedy šířící se jako virus, byl používán od nepaměti. V „digitálním“ slova smyslu spatřil výraz světlo světa v 90. letech 20. století.
Existují v podstatě dva základní způsoby natáčení.
Uživatelé internetu jsou ovšem nevyzpytatelní, tak se původně zamýšlené virální video nemusí dostat ani ke stovkám diváků. Naopak záznam, který vznikl úplnou náhodou, může obletět svět a mít miliony diváků.
Osmělíte se a natočíte vlastní video? Bude z něj virál, který budou sledovat nejen vaši klienti a konkurence zbledne závistí? Můžete to zkusit sami nebo oslovit profesionály.
Máte-li jakýkoliv dotaz nejen k virálním videím, napište nám ho!
Jaroslava Sabóová
Analytický specialista