Hlavní menu
Prodáváte vlastní produkty? Jsou na trhu novinkou, nebo mají svoje nejúspěšnější chvíle už dávno za sebou. Proč je dobré vědět, v jaké fázi životního cyklu je právě váš výrobek? A co můžete udělat, aby se prodával lépe?
Život každého výrobku se dá rozdělit do různých období. Podle toho může výrobce zvyšovat či snižovat produkované množství, případně výrobek inovovat.
Současně může posouvat cenovou hladinu nebo upravovat marketingovou strategii.
Existenci produktu je možné rozčlenit do čtyř různých období:
Podle některých publikací těmto obdobím předchází vývojová fáze, která zaznamenává produkt ještě před jeho uvedením na trh.
Podle toho, v jaké fázi životního cyklu se výrobek právě nachází, upravují producenti vyráběné množství i kolik a jak investují do propagačních kampaní tohoto zboží. Jak najít ke každému kroku ten správný okamžik vám poradí odborníci z agentury PANKREA.
Firmy se snaží prodlužovat především fáze růstu a zralosti, v čemž může pomoci např. snížení ceny ve správnou dobu. Naopak snížení ceny razantním způsobem nebo v nevhodný čas, může způsobit nedůvěru zákazníků a snížení zisků výrobce.
Potřebujete zjistit, v jaké fázi životního cyklu právě je váš výrobek? Nejen s tím vám PANKREA ráda poradí, kontaktujte nás!
Leoš Patka
PAN KREAtivec