Affiliate marketing

23.11.2016

Říkají vám něco pojmy affiliate, dealerský, provizní či partnerský marketing nebo provizní systém? Všechny zmíněné výrazy jsou jen různá označení téhož. Už máte taky vybrané svoje affiliate partnery? A je pro vás tento způsob výhodný?

V čem spočívá affiliate marketing?

Jiný název provizní systém už napovídá trochu víc. Jde o specifický marketingový nástroj firem, které působí na internetu, a jako takový se vyvíjí od konce 80. let 20. století. U tohoto nástroje je zásadní systematická spolupráce webových stránek prodávajícího a stránek tzv. affiliate partnerů, kteří jeho zboží nebo službu doporučují ostatním.

Tito partneři pak za poskytnutí místa k propagaci výrobků dostávají jako kompenzaci provizi z jejich prodeje. Z obecnějšího pohledu sem lze zařadit všechny marketingové činnosti, které jsou odměněny procenty z prodeje.

Affiliate marketing

Výhody provizního systému

Firmy využívající affiliate marketing mohou snáze kontrolovat efektivitu své reklamy, a tím snižovat  náklady. Hospodárnému využití finančních prostředků napomáhá i možnost oslovení konkrétního segmentu uživatelů. Ke zvýšení nákladů dojde, jen když se zvýší i počet klientů.

Jak se vyrovnat s affiliate partnery?

V provizním systému je možné vybrat si z různých možností, jak za affiliate programy zaplatit. K nejčastějším patří platby za prodej, kdy úhrada proběhne, když si kupující objedná zboží. Další způsob je platba za akci, kam spadá i platba za proklik. Možná je také tzv. platba za promile, tedy za 1000 zobrazení stránky.

Proč to nezkusit?

Nabízí i vaše firma svoje výrobky nebo služby na internetu, ale ještě nemá svoje affiliate partnery? Pokud chcete provizní systém vyzkoušet, kontaktujte nás!

leoš
Leoš Patka    
PAN KREAtivec    

20