Hlavní menu
Říkají vám něco pojmy affiliate, dealerský, provizní či partnerský marketing nebo provizní systém? Všechny zmíněné výrazy jsou jen různá označení téhož. Už máte taky vybrané svoje affiliate partnery? A je pro vás tento způsob výhodný?
Jiný název provizní systém už napovídá trochu víc. Jde o specifický marketingový nástroj firem, které působí na internetu, a jako takový se vyvíjí od konce 80. let 20. století. U tohoto nástroje je zásadní systematická spolupráce webových stránek prodávajícího a stránek tzv. affiliate partnerů, kteří jeho zboží nebo službu doporučují ostatním.
Tito partneři pak za poskytnutí místa k propagaci výrobků dostávají jako kompenzaci provizi z jejich prodeje. Z obecnějšího pohledu sem lze zařadit všechny marketingové činnosti, které jsou odměněny procenty z prodeje.
Firmy využívající affiliate marketing mohou snáze kontrolovat efektivitu své reklamy, a tím snižovat náklady. Hospodárnému využití finančních prostředků napomáhá i možnost oslovení konkrétního segmentu uživatelů. Ke zvýšení nákladů dojde, jen když se zvýší i počet klientů.
V provizním systému je možné vybrat si z různých možností, jak za affiliate programy zaplatit. K nejčastějším patří platby za prodej, kdy úhrada proběhne, když si kupující objedná zboží. Další způsob je platba za akci, kam spadá i platba za proklik. Možná je také tzv. platba za promile, tedy za 1000 zobrazení stránky.
Nabízí i vaše firma svoje výrobky nebo služby na internetu, ale ještě nemá svoje affiliate partnery? Pokud chcete provizní systém vyzkoušet, kontaktujte nás!
Leoš Patka
PAN KREAtivec