Pépécéčko aneb PPC reklamy

15.12.2014

Platba za kliknutí vychází z anglického termínu pay per click (zaplať za proklik), které je známé pod zkratkou PPC, tedy pépécéčko. Jak to vypadá v praxi? Na internetu je vystavená reklama, za kterou inzerent platí až ve chvíli, kdy ji čtenář či potencionální klienti proklikne (zobrazí).

PPC reklama

Světově nejznámější systém pro PPC reklamu je Google AdWords, v České republice je dále rozšířen Seznam Sklik a také PPC reklama na sociální síti Facebook.

A jaké výhody a nevýhody pépécéčko skrývá? 

Výhody a nevýhody PPC

+ skvělá měřitelnost
+ příznivá cena
+ vysoká účinnost
+ přesné zacílení
+ vysoký konverzní poměr
+ rychlé spuštění
+ snadná editovatelnost a flexibilita
+ nadnárodní působení
+ skrze cenu lze nastavit pozice inzerátu

- složitost kampaní
- odborné znalosti o fungování PPC
- zkušenosti s vytvářením a principem 

ppc

Co říká PPC na SEO?

Oproti SEO, které se buduje dlouhodobě, je efekt PPC reklama téměř okamžitý. Můžete přesně řídit, kolik investic do PPC vložíte a věřte, že se nemusí jednat o žádné závratné sumy. Již v rámci několika stokorun můžete vidět výsledky.

Dnes jsme položili základní kámen pépécéčkům. A brzy budeme pokračovat...těšte se!

Eva
Eva Jiříková   

Online marketing

20