Konverzní poměr

23.9.2015

Co je to konverzní poměr a jak se počítá už víte. Co je ale optimalizace konverzního poměru a jak se s ní dá pracovat? Jak vypadá cesta k zefektivnění prodeje? A existuje jedna rada pro všechny? Pojďme na to!

Malé představení optimalizace konverzního poměru

Optimalizace konverzního poměru je samostatnou disciplínou on-line marketingu, podobně jako PPC kampaně či sociální sítě. Jedná se o dlouhodobé zkoumání, porovnávání a testování, kdy na konci čeká dobře fungující konverze, ze které pramení zisk pro danou společnost. Neexistuje žádný všeobecný návod, vše je o individuálním přístupu a flexibilním řešení.

Jaká je cesta optimalizace?

1. krok je přivést zákazníka na stránky, o to se postará dobře zpracované SEO, PPC a další nástroje.

2. krok provede zákazníka po připravených cestičkách až k finální konverzi (například k nákupu). Pokud bude na stránkách bloudit a tápat, nejenom že nic nekoupí, ale také nebude mít chuť se znovu vrátit (stejně jako turista, který se ztratí na špatně vyznačené trase na výletě).

konverzní poměr

Možností optimalizace konverzního poměru je celá řada

Optimalizace konverzního poměru se stahuje na určitou stránku, která má důležitý vliv na rozhodování návštěvníka. Může se jednat například o přihlášení k odběru newslettru, nákupní košík v e-shopu či rozcestník pro výběr zboží. V rámci optimalizace se vůbec nemusí jednat o zásadní kroky a kompletní změnu grafiky – občas postačí upozornit na důležité hodnoty, zvýraznit podstatný button či zpřehlednit nabídku sortimentu. K tomu, aby se docílilo vyšší konverze, je možné použít i různé marketingové nástroje, jako je třeba nabídka dárku.

Obdarujte hodnotně a zadarmo

Lidé rádi dostávají dárky a pokud je dárek ještě zabalen v kouzelném slovíčku „zdarma“, potěší je dvakrát tolik. Pojďme se podívat, v čem je tajemství tohoto nástroje.

Jak na to?

Nemusíte primárně zákazníkovi něco prodávat, stačí ho oslovit něčím zdarma, zaujmout (tím budovat značku a jméno firmy) a následně se k vám zákazník rád vrátí i pro ten nákup. V praxi to může vypadat například tak, že zákazníkovi výměnou za jeho e-mailovou adresu či telefonní číslo věnujete poukaz na nákup ve vašem obchodě, slevu, dopravu zdarma, zajímavou studii, ukázku z knihy, video... On získá něco, co pro něho má hodnotu, vy máte kontaktní údaj = spokojenost je na obou stranách a konverze je úspěšně splněna.

Chcete vylepšit váš web? Zvýšit konverzní poměr? Kontaktujte nás a získejte dobře fungující stránky, které vás budou bavit a přinesou vám zisk!

Štěpán
Štěpán Sedláček
Specialista IT

20