Newsletter

26.6.2015

Každý kdo používá emailovou schránku se již určitě s vyžádaným či nevyžádaným newslettrem alespoň jednou setkal na vlastní kůži. K čemu vlastně newsletter slouží a co udělat proto, aby byl úspěšný? Čtěte dál a dozvíte se více!

A co to vlastně ten newsletter je?

Účinný a nízkonákladový marketingový nástroj pro komunikaci, který se nejběžněji šíří e-mailem. Newsletter většinou stručně informuje zákazníka o aktuálních slevách či akcích za účelem podpory prodeje. 

Dal by se specifikovat i jako marketingový nástroj dodavatelem milovaný, příjemcem často nenáviděný.

newsletter

Intervaly zasílání

Určení intervalu zasílání je ovlivněno tím, co nabízíme. Častěji budeme rozesílat newsletter týkající se potravin než například elektroniky. Dále je to odvislé od komunikační strategie, ve které si někdo naplánuje: “Neměl by být častěji než 1x týdně. Nechceme své odběratele přece zbytečně otrávit spamem, že?” a někdo naopak masíruje klienty denně s heslem: “Nesmíme je nechat usnout, nás si musí pamatovat”. Zde ale hrozí velké množství odhlášených.

Tipy na úspěšný newsletter

  • dejte si záležet na grafice, ať je poutavá a slevy či akce jsou řádně zvýrazněny
  • zároveň si ale dejte pozor na přehlednost a jednoduchost, zajišťující dobrou čitelnost pro klienta a zachycení toho podstatného
  • napište jasné, stručné sdělení hlavně bez gramatických chyb
  • u jednotlivých slev a produktů je zcela zásadní kreativní popis, který zákazníka zaujme
  • pokud nejste firma, která rozesílá stovky až tisíce mailů vždy se vyplácí zákazníka adresně oslovit. Namísto “Vážený kliente” zkuste použít “Vážená paní Čermáková”
  • měřte úspěšnost newsletteru, kolik zákazníků si ho skutečně otevře, přejde na váš web, použije slevový kód atd...
  • dejte si pozor na antispamový zákon - newsletter se smí zasílat pouze se souhlasem zákazníka
  • proto newsletter úzce souvisí s kvalitní webovou prezentací, která umožní klientovi přihlášení k odběru newsletteru
  • velmi podstatný je také výběr nástroje pro následné rozesílání newsletteru

Máte zájem o newsletter nebo potřebujete jen poradit? Neváhejte nás kontaktovat!

leoš
Leoš Patka    
PAN KREAtivec    

20