Hlavní menu
Komunikační strategie cílí na stávající i potenciální zákazníky. Popisuje způsoby, jak má podnik dosáhnout stanovených cílů s podmínkou, že musí být v souladu s marketingovou strategií, a měla by být také připravena, přizpůsobit se situaci na trhu.
Marketingové sdělení - je předáváno cílové skupině a jeho prostřednictvím si zákazníci vytváří určitý názor na značku. Podstatné přitom je, aby zákazníci jednoznačně odlišili naši značku od konkurence.
Kreativní ztvárnění - originálním způsobem zobrazení posiluje marketingové sdělení.
Komunikační mediální mix - je tvořen 7 základními nástroji jako jsou reklama, direct marketing, podpora prodeje, public relations, event marketing, osobní prodej, online komunikace a v současnosti další hojně využívané nástroje: např. guerilla marketing, virální marketing.
Komunikační strategie bývá tvořena následujícími postupy:
Nástroje komunikačního mixu lze využít i v prostředí internetu na základě cílů komunikace. Pro propagaci se nejčastěji používá:
Prodej se dá podpořit také online spotřebitelskými soutěžemi, reklamou ve vyhledávačích a e-mail marketingem.
Leoš Patka
PAN KREAtivec