Hlavní menu
Zase nějaká novinka? Ale kdepak! Zkratky ATL a BTL pocházejí z poloviny minulého století. A co vlastně tyto marketingové pojmy znamenají? A můžete je nějak využít ve prospěch své firmy? To se dozvíte, když budete číst dále.
Jako mnoho dalších zkratek z prostředí marketigu, pocházejí i tyto z anglických výrazů.
ATL zahrnuje spoty v rádiu, televizi, kině, na internetu, inzeráty a články v tisku, ale i plakáty na ulicích nebo billboardy. Zpravidla oslovuje nepříliš specifickou cílovou skupinu. Její dopad se nedá snadno měřit.
BTL reklama se více zaměřuje na konkrétní skupinu zákazníků. Jejím cílem je získat nové klienty, udržet si stávající nebo seznámit možného kupujícího s produktem. V BTL kampaních jsou využívány věrnostní programy, direct marketing, telemarketing, eventy...
Rozdíly mezi nadlinkovou a podlinkovou reklamou se stále více stírají a prolínají. Označením pro využívání obou druhů komunikace je TTL neboli Through-the-line marketing, jinak také známý jako integrovaný marketing.
Právě tento způsob dnes využívá většina firem, a tak o uvedení nových sušenek na trh slyšíte ráno v televizi a pro jistotu si o nich můžete ještě přečíst v novinách, cestou do práce na tytéž sušenky narazíte na billboardu, rádio je představí i s chytlavou znělkou, v e-mailu se dočtete, kolik mají příchutí a při odpoledním nákupu v supermarketu se na vás usmívá mladá hosteska s ochutnávkou zbrusu nového produktu zdarma. Kdo by odolal?
Má i vaše firma správně nastavený poměr ATL a BTL komunikace? Nevíte? Ozvěte se nám, v PANKREE vám rádi poradíme!
Leoš Patka
PAN KREAtivec