E-mail marketing

24.5.2017

Patříte mezi lidi, kteří každý e-mail s nabídkou bez milosti vyhodí? Nebo se spíš řadíte mezi ty, kteří už netrpělivě čekají na pravidelný newsletter ze svého oblíbeného obchodu? Už jste přemýšleli o rozesílání e-mailů, abyste pomohli svojí vlastní firmě? Zkuste e-mail marketing.

Co je e-mail marketing?

E-mail marketing jeden z nástrojů přímého marketingu. Jak už název napovídá, jde o rozesílání komerčních i nekomerčních sdělení prostřednictvím elektronické pošty.

E-maily jsou rozesílány hromadně, na předem vytvořený seznam adres příjemců. U e-mailingu, jak bývá e-mail marketing také označován, je důležitý souhlas příjemce se zasíláním těchto zpráv.

Rozesílání marketingových e-mailů bez povolení nebo přes zákaz příjemce je nejen neetické, ale také protizákonné.

E-mail marketing

Jaké jsou možnosti

Jak budou e-maily pro vaše zákazníky vypadat? Můžete si vybrat:

  • Nabídkový e-mail – posílají je nejčastěji e-shopy. Měly by být určené přímo adresátovi – kromě přímého oslovení se pak zákazník dočká i tipů nebo nabídek, které budou zajímat přímo jeho.
  • Newsletter – nemá přímo vybízet zákazníka ke koupi výrobků, má mu přinést něco navíc, tak zlepšuje vztahy mezi firmou a zákazníkem.
  • Opuštěný košík – jde o zprávu, kterou dostane zákazník, který v e-shopu začal přidávat zboží do nákupního košíku, ale svůj nákup nedokončil. E-mail mu tak připomene, že se k výběru zboží mohou kdykoliv vrátit.

Takové e-maily si můžete ve vaší firmě vytvářet sami. Někteří to ale nechávají na profesionálech ze společnosti PANKREA. Že se jim to vyplácí, se můžete přesvědčit zde.

Proč je rozesílat

Hlavním důvodem rozesílání marketingových e-mailů, je to, aby jeho příjemce přiměly k požadované akci – nákup zboží, vyplnění dotazníku, registraci... Pomocí pravidelného kontaktu také zlepšuje vztahy se zákazníky. Současně se firma s každým zaslaným e-mailem klientovi připomíná.

E-mail marketing je jeden z nejrychleji se rozvíjejících způsobů marketingové komunikace. Využije i vaše společnost jeho možnosti? Potřebujete-li se na e-mailing ještě zeptat, klidně nám taky jeden e-mail pošlete. PANKREA vám poradí.

Jak na samotnou e-mail kampaň?

Jarča
Jaroslava Sabóová
Analytický specialista

20