Hlavní menu
Chodíte nakupovat s pečlivě sestavenými nákupními seznamy, ale stejně vždycky přijdete domů s taškou plnou zboží navíc? Proč to tak je? A co vaše firma – využívá marketing v místě prodeje? A z jakých druhů si můžete vybírat?
Obchodníci chtějí zaujmout svoje zákazníky nejen před vstupem do obchodu, ale i po něm. Víte, že i vy děláte kolem 75 % nákupních rozhodnutí až v obchodě? To způsobí právě marketing uplatňovaný v místě prodeje. K přesvědčení zákazníků k impulzivním nákupům využívají prodejci nejrůznější triky.
Důležitým nástrojem marketingu přímo v místě prodeje je tzv. in-store design. Jde o soubor pravidel, podle nichž jsou v prodejně rozmisťovány reklamní předměty, které mají zákazníky přimět k impulzivnímu nakupování.
In-store design se provádí pomocí POP nebo POS prostředků, tedy materiálů určených pro marketing v místě prodeje, což naznačuje i překlad zkratek z anglického originálu – point of sale a point of purchase.
POP a POS materiály by měly být voleny tak, aby doplňovaly vzhled prodejny, nebránily zákazníkům ve výběru zboží a nemátly je. Měly by sdělovat důležité informace a být v souladu s celkovou marketingovou strategií.
Pomůcky, které se podílejí na propagaci v rámci in-store designu lze jednoduše dělit podle jejich umístění.
Jaké si zvolíte, je na vás. Hlavně to nepřežeňte, ať zákazníky neodradíte. Jak se říká: „všeho s mírou“!
Umíte zaujmout zákazníka, aby koupil víc než chtěl? Ozvěte se nám – s tím, co víme, poradíme! A už teď vám můžeme slíbit, že i v budoucích článcích se budeme věnovat záludným marketingovým zkratkám. Tušíte, co je SEO nebo B2B?
Petra Soukupová
Obsahový specialista