Hlavní menu
Odhalte s tímto článkem tajemství dalších marketingových zkratek. Rozluštěte, co znamená B2B a B2C. Kdo bude rozumět těmto pojmům, bude se také moci lépe připravit na svoje zákazníky, a ti se pak budou rádi vracet.
Obě zkratky pocházejí z anglických výrazů. Obě také popisují, s kým firma obchoduje. B2C, tedy business-to-customer, což znamená obchodník-zákazníkovi, naznačuje, že ten, kdo koupí výrobek nebo službu, je zároveň jeho spotřebitelem.
V tomto modelu je důraz kladen na získání zákazníka a přesvědčení ho ke koupi. Tento způsob je také někdy označován jako retailový prodej. O B2C se v oblasti IT hovoří jako o e-commerci.
Původní označení business-to-business, neboli obchodník-obchodníkovi, prozrazuje, že ten, kdo výrobek kupuje, obvykle není jeho koncovým spotřebitelem. Kupujcí má v úmyslu produkt se ziskem prodat dále. U B2B jsou výraznými prvky logistika a průběh samotného obchodu.
Rychlý vývoj uživatelských možností na internetu zajišťuje firmám nové způsoby rozvoje B2C i B2B obchodů. Neustále se zrychluje předávání informací, doručování reklamy, samozřejmostí jsou dnes elektronické objednávky nebo faktury.
Nejrůznější softwary zautomatizují vaše aktivity, a tak ušetří čas. U B2B systému slouží především jako prostředníci mezi jednajícími firmami. V modelu B2C existuje řada způsobů, jak mohou firmy oslovovat svoje zákazníky prostřednictvím sociálních sítí nebo originálním řešením e-shopu.
Tým společnosti PANKREA se v této oblasti cítí jako ryba ve vodě, tak nás kontaktujte a využijte našich zkušeností.
Pokud se chcete ze světa marketingu, webů nebo grafiky dozvědět více, podívejte se na další naše články. S námi porozumíte i dalším marketingovým zkratkám - zjistěte, co znamená ATL, SEO nebo POS.
Pomáháme rozvíjet obchodní vztahy našich klientů!
Leoš Patka
PAN KREAtivec