Hlavní menu
Máte malou firmu? Myslíte si, že marketing ji ani nemůže nijak ovlivnit? Omyl, určitě může! Využijte výhod, které máte proti konkurenci. Poraďte se s odborníky, kteří ví, jak na to. Patří k nim i PANKREA!
Pořád si říkáte, že vidíte jen samé nevýhody? Ano, ty tu jistě jsou v podobě nedostatku financí, zaměstnanců nebo prostě jen nevíte, jak na to. Ale výhody je hravě předčí.
Pojďme se tedy podívat, na jaké hlavní výhody se může malá firma zaměřit a využít je při plánování marketingové strategie.
U velkých firem zná klient možná jejího obchodního zástupce, možná jen dalšího distributora. V kontrastu s tím v malé firmě přijde do kontaktu s majitelem společnosti a často i většinou zaměstnanců. To zajistí rychlejší a tvůrčí cestu k dalšímu jednání s firmou.
Cílem těchto společností je co nejlépe vyhovět zákazníkovi. Často jsou ochotné dělat ústupky od zavedených postupů, aktualizovat sortiment dle přání klientů či řešit problémy a stížnosti k jejich spokojenosti.
Jak už bylo zmíněno, v malých firmách zná klient často celé osazenstvo. To zaručí, že si k firmě snáze najde i osobní vztah a bude se rád vracet.
Prostředí marketingu se často mění. Malé firmy mohou pružněji reagovat na rychle se měnící požadavky zákazníků a jejich rostoucí nároky i co se týče výrobků.
V porovnání s velkým koncernem, kde majitel obvykle pověřuje řízením další a další osoby a struktura managementu se stále rozšiřuje a nakonec nikdo necítí zodpovědnost. U malých firem je to jinak: majitel ji vybudoval od píky, je jako jeho dítě, a tak se snaží, aby prosperovala.
Výhody tu jsou, využijte je! Můžete zkusit i některé netradiční formy marketingové komunikace. Jsou originální a dají se realizovat s podstatně nižšími náklady.
Nezáleží jestli máte malou, střední nebo velkou firmu. Jestli v oblasti marketingu a PR potřebujete pomoc, s důvěrou se obraťte na agenturu PANKREA.
Leoš Patka
PAN KREAtivec