Hlavní menu
Chcete zviditelnit vaši firmu, ale nechcete to dělat jako ostatní? Rádi byste vyzkoušeli něco nového? Už jste někdy slyšeli o buzz marketingu? I vaše společnost může vyzkoušet netradiční marketingové způsoby.
Buzz marketing se v současné době řadí k populárním formám nástrojů marketingové komunikace. Jeho podstatou je vyvolání zájmu na základě předávání impulsu mezi potenciálními kupujícími a zájemci. Pokud je kampaň vytvořena správně, její obsah se šíří bez větší podpory zadavatele prostřednictvím jejích „fanoušků“.
Některé z forem jsou finančně nenáročné, ale většinou patří k nejúčinnějším. Mnohé firmy od tradičních (u zákazníků nepopulárních) forem marketingové komunikace upouštějí, a proto je buzz marketing v dnešní době uplatňován stále víc.
Různé příručky nabízejí i jiná dělení, pojďte si prohlédnout alespoň některé z jeho forem.
Základem tzv. virálu je vytvoření poutavého videa, dokumentu nebo obrázku. Jeho obsah si mezi sebou šíří samotní uživatelé prostřednictvím sociálních sítí, stránek ke sdílení videí nebo e-mailů.
Firma pro své klienty i širokou veřejnost uspořádá společenskou, sportovní nebo kulturní akci. Prostřednictvím pozitivních zážitků a emocionálních podnětů v nich vyvolává pocit důvěryhodnosti a loajality k celé společnosti, jejím službám a produktům.
Je uskutečňován jako rychlá, přímá akce, která má poukázat na nedostatky u konkurence, a tak vrhnout lepší světlo na zadavatelskou firmu. Často se pohybují na hranici zákona i vkusu.
Především mobilní operátoři využívají možnosti zasílání SMS nebo MMS zpráv se svými nabídkami. Velkou výhodou této kampaně je přesnost zacílení na určité zákazníky i nízké náklady.
Také některé z postav z vašeho oblíbeného seriálu začaly popíjet nápoje konkrétní značky a chodit nakupovat do konkrétních obchodů? To je product placement neboli umisťování výrobků nebo značek firem v televizních pořadech. Tento postup je zákonem povolen až od roku 2010.
Bonusovým nástrojem marketingové komunikace je „dobrá pověst“. Word of mouth neboli WOM můžeme přeložit jako šeptanda. Ti, kdo mají s firmou dobrou zkušenost, o ní sami šíří kladné informace.
Pokud i vaše firma chce pomoct s vylepšením pověsti, spolehněte se na PANKREU. Mnohým jiným už pomohla.
Leoš Patka
PAN KREAtivec