Virální marketing

2.11.2016

Sledujete někdy video, které vás zajímá a ani nevíte proč? Posíláte je svým přátelům? Možná se právě podílíte na šíření tzv. virálu. Jak využít taková lavinově šířená videa pro svou firmu? Pojďte se podívat na virální marketing.

O virálu

Virál nebo virální video – o tom jste se na těchto stránkách mohli dočíst už dříve. Jsou to tedy sdělení, která si uživatelé posílají mezi sebou, aniž by jejich šíření bylo jinak finančně podporováno.

Aby se video stalo virálem...

Co musí splňovat video, aby mělo šanci stát se virálem?

  • Základem je jeho zajímavý obsah, který upoutá, dojme, rozesměje nebo šokuje dostatečné množství lidí.
  • Důležitý je výběr míst, ze kterých videa můžou šířit. Lze využít on-line aplikace, e-maily nebo servery pro sdílení videí. Volba místa závisí hlavně na obsahu samotného videa.
  • Hlavní jsou uživatelé, kteří jsou aktivní a kteří o videích diskutují a posílají je svým přátelům. Proč je posílají? Důvodem může být pobavení, poučení nebo identifikace s určitou sociální skupinou.

virální video

Virální marketing

Fenoménu masově se šířících videí se stále častěji využívá v marketingu. Jak může virální marketing vypadat? „A bude mít ty velký zahnutý zuby nahoru?“, kdo by neznal reklamu, která je oblíbená už celá léta a patří k takovým virálním videím?

Největší úspěch v oblasti reklamy je, když se společnosti podaří vytvořit takovou, kterou si lidé vyhledávají a posílají sami mezi sebou. Tento způsob přitom nemusí být ani finančně nákladný, proto je vhodný i pro malé a začínající firmy.

Nápad za milion!

Ve virálním marketingu lze uspět i s jednoduchým nápadem. Videa sice můžete natočit svépomocí, ale už i v České republice existují lidé, kteří se zabývají výhradně natáčením virálů.

Máte představu o vlastním virálu? Kontaktujte nás, pomůžeme vám nejen s virálním marketingem.

leoš
Leoš Patka    
PAN KREAtivec    

20