Hlavní menu
Máme různé druhy reklamy a dnes se podíváme na zoubek nativní reklamě. Kde se zobrazuje, v jaké formě a co je jejím cílem? Jedná se o „maskovanou” reklamu, která se snaží splynout se svým okolím a oslovuje zákazníky tak trochu oklikou...
Nativní reklama je formát online reklamy, která je často tím nejlepším způsobem, jak si získat uživatelovu pozornost. Podle internetových průzkumů se na nativní reklamu se podívalo o 52 % více lidí, než na bannerovou reklamu.
Nemá sice okamžitý efekt jako jiné typy reklam, ale je vhodná pro dlouhodobé budování brandu. Proto je nutné mít správně nastavenou obsahovou strategii a je potřeba se zamyslet nad komunikačními kanály a cílovými skupinami, kterým bude komunikována.
Nativní reklama se objevuje na webových stránkách v podobě článků ve stejném formátu a designu, jako je obsah a celkově odráží zaměření serveru - svým vzhledem a zaměřením dokonale splyne s okolím.
Tomuto typu odpovídá například PR článek, který bývá nejčastějším případem nativní reklamy v českých online médiích. Autorem těchto článků je zadávající firma a text musí být označen jako sponzorovaný.
S nativní reklamou se můžete setkat jak na zpravodajských portálech, tak sociálních sítí či úzce specializovaných stránkách. Tímto typem reklamy lze jednoduše bojovat proti tzv. bannerové slepotě, která se podle výzkumů v poslední době rozmáhá.
Chcete se o nativní reklamě dozvědět více? Kontaktujte nás!
Leoš Patka
PAN KREAtivec