Podpora prodeje

15.2.2017

Přemýšlíte, jak přesvědčit zákazníky k nákupu? Nebo chcete, aby nakupovali ještě víc než dosud? Chcete pro své klienty připravit něco navíc, co jim zpestří jejich nákup? Využijte možnosti, které nabízí podpora prodeje.

Podpora prodeje = sales promotion

Podpora prodeje, známá i jako sales promotion, je jedním z mnoha nástrojů marketingové komunikace. Jejím úkolem je zvýšení prodeje výrobků nebo služeb. Jsou k ní využívány nejrůznější stimuly jako soutěže, vzorky či slevy.

Jejím cílem je přimět zákazníka k nákupu zboží, nákupu většího množství, vyzkoušení výrobku nebo opakovanému nákupu.

Podpora prodeje

Cesty podpory prodeje

Podporu prodeje je možné přizpůsobit jednotlivým cílovým skupinám.

  • Pro zprostředkovatele – jedná se o prostředky určené pro distributory, velkoobchodníky či maloobchodníky. Tato možnost zahrnuje i tzv. POP a POS materiály v obchodech.
  • V maloobchodě – zaměřují se na zákazníka v běžném maloobchodě
  • Pro spotřebitele – výrobce může nabízet podporu přímo spotřebiteli

Jaké nástroje použít?

Podpora prodeje nabízí mnoho možných variant. Spotřebitele často potěší možnost ochutnávky nápojů nebo potravin. Jinde lze využít nabídky vzorku zdarma. U některých výrobků fungují slevové akce nebo např. 1 + 1 výrobek gratis. Někteří prodejci nabízejí různé soutěže, odměny, speciální záruky nebo dárky k nákupu.

Funguje to...

Podpora prodeje má zpravidla výrazný dopad a při správném provedení obraty obchodníků stoupají. Tyto akce jsou obvykle časově ohraničené a obchodníci musí dbát na začátky a konce probíhajících akcí.

Chcete i vy pomoci s podporou prodeje? Společnost PANKREA vám poradí, kontaktujte nás.

leoš
Leoš Patka    
PAN KREAtivec    

20