Hlavní menu
Přemýšlíte, jak přesvědčit zákazníky k nákupu? Nebo chcete, aby nakupovali ještě víc než dosud? Chcete pro své klienty připravit něco navíc, co jim zpestří jejich nákup? Využijte možnosti, které nabízí podpora prodeje.
Podpora prodeje, známá i jako sales promotion, je jedním z mnoha nástrojů marketingové komunikace. Jejím úkolem je zvýšení prodeje výrobků nebo služeb. Jsou k ní využívány nejrůznější stimuly jako soutěže, vzorky či slevy.
Jejím cílem je přimět zákazníka k nákupu zboží, nákupu většího množství, vyzkoušení výrobku nebo opakovanému nákupu.
Podporu prodeje je možné přizpůsobit jednotlivým cílovým skupinám.
Podpora prodeje nabízí mnoho možných variant. Spotřebitele často potěší možnost ochutnávky nápojů nebo potravin. Jinde lze využít nabídky vzorku zdarma. U některých výrobků fungují slevové akce nebo např. 1 + 1 výrobek gratis. Někteří prodejci nabízejí různé soutěže, odměny, speciální záruky nebo dárky k nákupu.
Podpora prodeje má zpravidla výrazný dopad a při správném provedení obraty obchodníků stoupají. Tyto akce jsou obvykle časově ohraničené a obchodníci musí dbát na začátky a konce probíhajících akcí.
Chcete i vy pomoci s podporou prodeje? Společnost PANKREA vám poradí, kontaktujte nás.
Leoš Patka
PAN KREAtivec