Správný nadpis – výzva web copywritera

13.9.2017

Říká se, že lidé nečtou. Do jisté míry je to pravda. V době, kdy o vaši pozornost bojují každou minutu nové a nové podněty, má web copywriter jen minimum času svého čtenáře zaujmout natolik, aby se ve čtení dostal dál než za titulek. Více než tři čtvrtiny lidí totiž přečte jenom nadpis a dále nepokračuje.

Těžký úděl web copywritera...

Stejně jako v každém jiném textu je nadpis zásadní i u webových stránek. Titulek článku je pomyslná hranice, na níž se rozhoduje o jeho dalším osudu. Číst či nečíst? To je otázka, kterou si klade každý potencionální čtenář jakéhokoliv textu.

Už tady přichází klíčová role web copywritera, jehož úkolem je vytvořit nadpis, který si čtenáři prostě nedovolí nerozkliknout.

Správný nadpis - výzva pro copywritera

6 tipů pro vyšperkování nadpisu

Jaké informace v nadpisu vám přivedou čtenáře a jaké je naopak odradí?

  • Nadpis by neměl prozradit vše - pak by čtenář neměl důvod číst dál. Stačí jen naťuknout - "Víte, kde seženete pytel blech?" a čtivost je zaručena.
  • Nadsázku ano, lhaní ne – můžete mírně přehánět, ale nevolte zcela zavádějící nadpisy.
  • Čísla, čísla, čísla... - 5 zaručených tipů, jak na... - je to stručné, přehledné a jasné – po tom čtenář touží.
  • Parafrázujte, citujte, hrajte si se slovy – když čtenář uvidí známou citaci z oblíbeného filmu nebo vtipnou parafrázi některého úsloví, přilákáte ho a ještě mu vyloudíte úsměv na rtech.
  • Zkusili jste někdy otázky? - Čtenář nemusí jasně vědět, o co v článku jde. Jeho zvědavost ho ale donutí ke čtení.
  • Vynechte neopodstatněnou vulgaritu – na druhé straně „silnější“ výrazy někdy mohou čtenáře zaujmout a přimět ke čtení.

Tvorba textů pro web je věda

Kromě toho, že autor musí svým nadpisem zaujmout čtenáře, musí být ještě navíc vhodný i pro roboty kontrolující webové stránky. Ti potom posouvají stránky výše v tzv. organickém vyhledávání, tedy bez nutnosti je finančně podporovat.

Rovnice je jednoduchá: čím lepší je nadpis, tím více zaujme návštěvníků a tím se může zvýšit míra konverze.

Pro ty, kdo se zabývají tvorbou textů pro web, je vymýšlení titulků denní chleba, preference čtenářů se ale stále trochu proměňují, a tak musejí copywriteři zůstávat neustále bdělí a ostražití. A právě takové najdete i v agentuře PANKREA. Nevěříte? Kontaktujte nás a přesvědčte se sami.

Podívejte se na weby našich spokojených klientů

Petra
Petra Soukupová
Obsahový specialista

20