Hlavní menu
Říká se, že lidé nečtou. Do jisté míry je to pravda. V době, kdy o vaši pozornost bojují každou minutu nové a nové podněty, má web copywriter jen minimum času svého čtenáře zaujmout natolik, aby se ve čtení dostal dál než za titulek. Více než tři čtvrtiny lidí totiž přečte jenom nadpis a dále nepokračuje.
Stejně jako v každém jiném textu je nadpis zásadní i u webových stránek. Titulek článku je pomyslná hranice, na níž se rozhoduje o jeho dalším osudu. Číst či nečíst? To je otázka, kterou si klade každý potencionální čtenář jakéhokoliv textu.
Už tady přichází klíčová role web copywritera, jehož úkolem je vytvořit nadpis, který si čtenáři prostě nedovolí nerozkliknout.
Jaké informace v nadpisu vám přivedou čtenáře a jaké je naopak odradí?
Kromě toho, že autor musí svým nadpisem zaujmout čtenáře, musí být ještě navíc vhodný i pro roboty kontrolující webové stránky. Ti potom posouvají stránky výše v tzv. organickém vyhledávání, tedy bez nutnosti je finančně podporovat.
Rovnice je jednoduchá: čím lepší je nadpis, tím více zaujme návštěvníků a tím se může zvýšit míra konverze.
Pro ty, kdo se zabývají tvorbou textů pro web, je vymýšlení titulků denní chleba, preference čtenářů se ale stále trochu proměňují, a tak musejí copywriteři zůstávat neustále bdělí a ostražití. A právě takové najdete i v agentuře PANKREA. Nevěříte? Kontaktujte nás a přesvědčte se sami.
Podívejte se na weby našich spokojených klientů
Petra Soukupová
Obsahový specialista