Copywriting - design nadchne, obsah prodá

5.8.2015

Když začnete vyhledávat na internetu slovo copywriting, pravděpodobně najdete výsledky ve smyslu, že je to psaní optimalizovaných textů pro webové stránky, které jsou napsané tak, aby byly čtivé jak pro čtenáře, tak uzpůsobené pro vyhledávací roboty. Toto je základní definice, ale pojďme se podívat více do hloubky.

Copywriting se netýká pouze internetu a webových stránek

Poslední dobou zažívá velký rozmach především web copywriting, který buduje identitu firem na internetu a podporuje prodej i informovanost zákazníků.S copywritingem se můžete dále setkat v reklamě při propagaci produktů, na billboardech, v reklamních tiskovinách a letácích, ale také na cedulích a poutačích propagující kamenné obchody.

Copywriting je umění

Jedná se o dovednost napsat text takovým stylem, aby nabídka určité služby či produktu co nejlépe oslovila a zaujala potencionální zákazníky a přiměla je k určité akci.

copywriting

Toho se snažíme docílit jednak nastavenou firemní komunikací pro naši cílovou skupinu a samozřejmě také pomocí vhodně zvolených slov, vět, dále vhodným tónem, délkou textu a především samotným obsahem.

A co musí umět copywriter?

Za prvé každý správný copywriter musí znát alespoň základy SEO, za druhé musí mít pro psaní cit (nacpat všechna klíčová slova do dvou vět umí každý, ale číst se to nedá), za třetí musí bezchybně ovládat gramatiku, nikdo nebude platit za text plný chyb a za čtvrté by měl umět svým psaním vyzvat čtenáře k akci, třeba k odběru newsletteru nebo v případě eshopu rovnou k nákupu. Copywriter je tedy spisovatelem, obchodníkem a psychologem v jednom.

Hledáte copywriting pro váš web? Potřebujete připravit PR článek či otextovat katalog? Neváhejte nás kontaktovat, o vše se postaráme!

Petra
Petra Soukupová
Obsahový specialista

20