Tvorba textů pro web

22.6.2015

Dobře zpracovaný text na webových stránkách je mocnou zbraní každého podnikání. Něco málo jsme už nakousli v článku Obsahový marketing aneb obsah je král a dnes se podíváme na pár pravidel, bez kterých se tvorba textů pro web neobejde. 

„... existují 3 účinné prvky designu, které přitahují oči uživatele: prostý text, obličeje, výstřih a jiné privátní části lidského těla.“ Jakob Nielsen

Základní pravidla pro webový copywriting

Webový copywriting je samostatnou kapitolou. Stejně tak, jako novinařina či odborné publikace mají své zákonitosti, tak i texty pro web mají ověřené principy. Pojďme se podívat na některé z nich.

  • Uživatelé čtou texty na webu jinak než na papíře, proto se tomu se musí přizpůsobit členění textu, stylistika i styl písma.
  • Srozumitelné a stručné vyjádření myšlenky, nejlépe jedna myšlenka na jeden odstavec.
  • Optimalizace textu pro vyhledávače, tak aby přivedly nové návštěvníky.
  • U e-shopů musí text vzbudit důvěru potenciálních zákazníků a ta na internetu podléhá jiným psychologickým zákonitostem, než při nákupu v kamenném obchodě.
  • Texty je vhodné kombinovat i s dalšími nástroji on-line marketingu a maximalizovat tak návštěvnost i konverzní poměr stránek.
  • Zapojení call to action prvků (CTA) na web (př. zaregistrujte se, přihlaste se k odběru newsletteru, objednejte si...).
  • Texty musí být o tom, co vaše návštěvníky bude zajímat (ne o tom, co zajímá vás).

Toto je jen špetka z toho, jak by měl správný text pro web vypadat. Zákonitostí je daleko více – od firemní identity, přes persony či tón komunikace. Co vám přinese dobrý text a propracovaný obsah?

  • zaujme a získá si čtenáře
  • osloví správnou skupinu zákazníků

  • odráží firemní hodnoty a identitu
  • šíří povědomí o stránkách i společnosti

Co by vás mohlo dále zajímat?

Tvorba obsahu je běh na dlouhou trať, ale má své ověřené výsledky. Podělte se o svoje zkušenosti – zákazníci to ocení. Chcete vědět více? Kontaktujte nás.

Petra
Petra Soukupová
Obsahový specialista

20