Hlavní menu
Skoro 80% lidí věří více doporučení jiných zákazníků než reklamě! To je pěkné číslo, co říkáte? Patříte taky k těm, kdo reklamě nevěří? Chcete, aby vaše firma měla mezi zákazníky dobrou pověst? Jak toho dosáhnout? To je spousta otázek – tak se pojďme podívat i na nějaké odpovědi. Pomůže i Word of mouth.
Word of mouth, zkráceně WOM, je v podstatě předávání informací ústní formou. Na tomto základě se začal vyvíjet tzv. Word of mouth marketing.
Karel: Budeme si pořizovat novou pračku. Nevíš, která značka je dobrá?
Eva: Ta, co ji máme doma, není špatná. Ale od Libora jsem slyšela, že značka NEOPER levná a funguje skvěle.
Karel: NEOPER? Hm, to jsem nikdy neslyšel... Ale uvažoval jsem o té známé VYPER 1000 – pořád jí vídám v televizních reklamách.
Eva: Tu jsme měli dřív, ale měla pořád nějaké poruchy a nevydržela ani půl roku. A naši známí to měli zrovna tak...
Jak to celé dopadlo? Ano, Karel a jeho manželka dali na Evino doporučení a pořídili si pračku značky NEOPER.
Tento druh marketingu může vznikat dvěma základními způsoby:
Jak už úvodní odstavec napovídá, na doporučení spokojených zákazníků dá daleko více nakupujících než na reklamu. Celkově je WOM marketing efektivní a při využití správných postupů šetří čas i peníze. S WOM bývají často spojovány další druhy marketingu, jako Buzz marketing nebo virální marketing. I ty totiž mohou ovlivnit spotřebitele a přimět ho šířit své zkušenosti s určitou značkou dál.
Jsou vaše výrobky nebo služby kvalitní, ale mezi lidmi se o nich moc nemluví? Napište nám, my ve společnosti PANKREA to zkusíme napravit.
Leoš Patka
PAN KREAtivec